Jeg har samme problem som deg, og strevd masse med dette. Jeg ville ha vurdert å investert i et par skikkelige såler, om ikke du allerede har det. Med skikkelig mener jeg fra en ortoped eller lignende, ikke disse "ekspertene" på alpinsko, deres jobb er ikke mer enn å gjøre små problemer enda litt mindre.
Jeg har fått blokket støvler enkelte steder i Oslo, uten at det har hjulpet stort i det hele tatt. Problemet er at de blokker mens du venter, hele prosessen kan gå relativt fort. Resultatet kan være bra der og da, men skallet trekker seg fort sammen igjen. Jo lenger skoen får stå i spenn, jo bedre, blokking er tidkrevende!
De eneste jeg har kommet over i Oslo så lang som gjør dette skikkelig, er Jesting Sport på Alnabru. Har nettopp sjokk-blokket et par nye støvler der nå, og de fikk stå i omlag 15 timer, og det virker som at det var dette som skulle til.
Oslo Sportslager, Surefoot og Anton er andre jeg har prøvd, og min erfaring her er ikke god. Mulig andre har vært heldigere, men det er forskjell på om du trenger litt mer plass til lilletåa og å øke bredde over hele lesten.
Klipskobua skal også være bra, uten at jeg har prøvd dem selv. Så min anbefaling blir uansett Jesting Sport (jesting.no)
Håper det løser seg for deg, vet så inderlig godt hvor kjipt det kan bli med breie føtter og vonde sko!