Hei Ingvild!

Skal du løse problemene fine må du begynne med å få en tilpasset såle som nevnt over her. Ortopedisk såle er ikke noe mlust om du ikke har store problemer til vanlig med føttene. Men en tilpasset såle  i butikk bør du ha. Som du sier  så trenger du mere plass. Ved å få deg en såle som nøytraliserer foten din vil lengde og bredde økningen ved belastning minimeres noe som igjen vil gi deg bedre plass i skallet! Ingen bootfittere som kan faget vil jobbe med skallet ditt før såle er på plass. Ved å blokke skallet på press punktene uten å ha nøytralisert foten på en såle vil fort foten bare følge etter der du flytter skallet og problemet vil vedvare. 

Klippsko bua på Bekkestua er et meget godt alternativ. Samt Pål og Asle på sportslagret er dyktige typer med utallige timer i skiskoa selv hver sesong så de vet hva som skal til. Jesting har jeg aldri hørt noe om i bootfitting sammenheng så deres erfaring/kunnskap skal jeg ikke uttale meg om. Evt har du skibua på Hafjell med Putte eller Hemsedal. Får du ikke løst problemet før Bad Gastein så kan jeg komme med tips til butikk/folk der også. 

Pris er litt varierende. Som regel er det inkludert i prisen der man kjøper skoene. Regn med pris pr punkt Evt times pris på 1000-1500 or time.