Vet akkurat hva du snakker om, har slitt veldig med dette selv. Har nye støvler for sesongen nå, og de har blitt blokket ut veldig mye i bredden, og nå tror jeg at jeg begynner å nærme meg et brukbart resultat. Mulig de er litt for lave over rista fremdeles, men fikk senket sålene ca 1 mm, tror det skal funke nå. Om ikke annet blir det til at jeg får justert skallet litt mer i høyden.

Jeg tok opp dette på et annet forum for ikke lenge siden, og dette er et av svarene jeg fikk;

Når du løfter foten, kan beina i fotbladet bevege seg i forhold til hverandre for å tilpasse seg et evt ujevnt underlag. Når du tar et steg fremover, låses de i hverandre for å overføre kraft i frasparket. Det samme skjer når trykker ned på skia gjennom tåballen. Hvis du ikke har plass til foten i bredda når låsingen skjer, blir det spenninger i foten som du opplever som smerte.

Kombiner dette med dårlig sirkulasjon, så har du det gående.. Men sjekk ut hva du kan gjøre med støvlene du allerede har, forhåpentligvis slipper du å bytte. Men det er litt begrenset hvor mye det går å blokke ut på lettvekts støvler, skallet er for tynt. Men verdt forsøket smile