Høres ut som du har fått betennelse på leggen. Har opplevd samme problemet selv etter en uke og to på ski. Betennelse kommer av at hårposene på leggbeinet blir betent, dette gjør veldig vondt, spesielt når du får et press mot leggbeinet. Årsaken til dette er langvarig kjøring, press/gnisning mot leggen, mye svette og sannsynligvis bakterier. Har du hårete legger, har jeg tro på at dette er problemet. Før i tiden, da jeg kunne ha flere uker på ski sammenhengende, pleide jeg å barbere legg beinet, ha flere skisokker og alltid lufte tørke innerstøvelen hver kveld. Betennelsen pleier å gå over etter en uke eller to med null ski-kjøring. Et annet tips er å jevnlig pauser inn i mellom ski-kjøringen og droppe afterskien med skistøvler på.
Du sier noe der. Leggene mine er over snittet hårete, med unntak av akkurat dette området, som de siste årene har blitt helt bart. Det vokser ikke noe hår akkurat i dette området i det hele tatt. Det ser rart ut og dama blir aldri lei av å le av det, hah. Trodde det bare var pga. gnissing, men det er jo påfallende at det ikke vokser noe der i sommerhalvåret heller. På høyrefoten, hvor det er verst, er det også en slags kul som er jæ.. øm. Jeg hadde 7 skidager på 8 dager i forrige uke, så det har helt klart en sammenheng med smertene. Jeg er veldig nøye med å tørke skoene og bruker skotørker etter hver dags bruk. Det med å ha "avperioder" i kjøringa er sikkert det vanskeligste. Spesielt når forholdene er så ustabile som de ofte er her oppe i nord. Når det først dumper , så..
Kan hende jeg burde ta en tur til legen da. Hvis det er betent er det kanskje noe han kan gjøre? Med unntak av å be meg kutte ned på skikjøringa da, selvsagt.