I min ungdom var det telemark som var det store, og jeg har ikke lyst til å gi slipp på kjøring med løs hæl. Problemet har alltid vært å finne sko som passer til føttene mine. Jeg har prøvd ulike varianter og har nå senest en Scarpa T2 som ikke fungerer for mine føtter. De siste turene med barna i slalombakken har jeg kjørt med en god gammeldags lav lærsko, og da har jeg ingen problemer med smerter i føttene. 

Har bestilt og tester et par av de nye Scarpa TX pro NTN, men de oppleves som for trange til at jeg tar sjansen på å bruke 5000 kr for et par som jeg er redd ikke vil fungere. Siste alternativ jeg ser nå, er å bestille meg et par Crispi Svartisen og istedenfor legge pengene i nye ski. 

Hvilke alternativer kan jeg evt. gå for? Er det noen butikker som har mulighet til å bistå med tilpasninger, såler eller annet? Må legges til at jeg er mange kilo tyngre enn det jeg burde ha vært, og jeg er noe usikker på hvor mye dette har å si for at føttene blir vonde med trange sko. Og med en bred fot i tillegg, blir det dessverre vanskelig. 

På forhånd takk for deres innspill.