Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Erfaringer med telemark-tech bindinger(moonlight, ATK Newmark, the M-Equipment Meidjo)
#184569 08/02/2016 4:37 PM
Peoma Offline OP
Nytt medlem
OP Offline
Nytt medlem

Noen som har erfaringer med bindingene Moonlight telerando, ATK Newmark og the M-Equipment Meidjo? tenker da i hovedsak på kraftoverføring og jevn motstand(lite dødgang). Noen som har både kjørt NTN og noen av disse nye bindingene? Gira på på noen lettere bindinger til toppturskiene mine wink

Re: Erfaringer med telemark-tech bindinger(moonlight, ATK Newmark, the M-Equipment Meidjo)
Peoma #184570 08/02/2016 8:31 PM
Fersking
Fersking

Vi hadde test i av alle tre i magasinutgaven nylig. Der vil du finne mange svar.

Re: Erfaringer med telemark-tech bindinger(moonlight, ATK Newmark, the M-Equipment Meidjo)
Peoma #184571 09/02/2016 9:29 AM
Peoma Offline OP
Nytt medlem
OP Offline
Nytt medlem

Ja har sett gjennom testen, men lytter gjerne til meninger fra andre som også har testet disse bindingene wink

Peoma #184572 09/02/2016 10:19 AM
Fersking
Fersking

Har testet moonlight pure tele. mye kraft med svart voile vaier, men fjæra har litt for lite gang til at man kan slippe kneet helt ned til skia. krever derfor en litt mer oppreist kjørestil, som kanskje passer bedre for de som er vant til ntn?

Peoma #184573 09/02/2016 11:40 AM
Fersking
Fersking

Bedre no med siste versjon som har lange voile fjærer,eg kommer i alle fall heilt ned med sko i nr 27.5 og fjær feste på midten.Får også fullt nedlegg kne med rottefella freedom ntn.

Peoma #184574 11/02/2016 1:49 AM
Fersking
Fersking

Ikkje køyrd Moonlight sjølv, men har fleire vener som har opplevd veldig dårleg service og lang ventetid på produkt derifrå!

Peoma #184575 12/02/2016 8:07 AM
Medlem
Medlem

Ikkje køyrd Moonlight sjølv, men har fleire vener som har opplevd veldig dårleg service og lang ventetid på produkt derifrå!

Kan skrive under på det med lang leveringstid. Når det gjelder servide derimot, er mr Moonlight upåklagelig.

Peoma #184576 17/02/2016 9:37 AM
Peoma Offline OP
Nytt medlem
OP Offline
Nytt medlem

Moonlight er et godt alternativ, men synes Meidjo fra M-Equipment ser veldig interessant ut. Noen som vet hvor man eventuelt kan få tak i disse? 

Peoma #184577 18/02/2016 10:07 PM
Fersking
Fersking

Har montert noen ATK Newmark Freelock/ downhill til noen kunder. Tilbakemeldingene har vært veldig gode. Oppleves forholdsvis progreHar et par kompiser som kjørte på forrige generasjons Meidjo, men "havarerte" disse rimelig kjapt. Ser den nye skal være forbedret på en rekke områder.

Peoma #184578 22/02/2016 3:56 PM
Fersking
Fersking

Hei.

Ring Jesting Sport for status på Meidjo, har vært kritiske til tilgangen på bindinger/deler, men tror Jesting har en ny status etter ISPO nylig.Moonlight er veldig bra og litt enklere konsept, men har nok vært litt optimistisk på leveringstid som det blir antydet.

Mvh. Morten V.E.

Peoma #184579 22/02/2016 9:10 PM
Nytt medlem
Nytt medlem

Jeg har kjørt Moonlight Pure Tele siden forrige sesong og er ganske fornøyd. Jeg kjører NTN Freeride og Freedom ellers og syns stabilitet og kraftoverføring er et steg tilbake på Moonlight til sammenligning. Selv kjører jeg ganske dypt, så jeg liker bindingen best med de lange (røde) fjærene.

I mine øyne er vekt den store fordelen med bindingen, så tar jeg reduksjon i stabilitet og kjørefølelse som en del av kompromisset. Meidjo har jeg tro på rent kjøremessig, men så lenge utviklingen av telemarkstøvler står stille ser jeg det som en kjempefordel for Moonlight at man kan bruke lettere støvler på disse (Scarpa F1 og F1).

For øvrig er jeg enig med de som skriver at servicen fra Moonlight er bra, men at det tidvis har vært overoptimistiske løfter mht tid.

Peoma #184580 23/02/2016 12:14 PM
JLB Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra

Jeg har kjørt Moonlight Pure Tele siden forrige sesong og er ganske fornøyd. Jeg kjører NTN Freeride og Freedom ellers og syns stabilitet og kraftoverføring er et steg tilbake på Moonlight til sammenligning. Selv kjører jeg ganske dypt, så jeg liker bindingen best med de lange (røde) fjærene.

- Man er forskjellig og oppfatter ting ulikt (heldigvis :-) )Jeg er av annen oppfatning, stabilitet er vel høvelig likt med NTN men kraftoverføring er betydelig bedre på Moonlight-bindingen (og TTS). Momentet kommer umiddelbart når du løfter hælen, og kraft-overføringen oppleves i tillegg som betydelig mer progressiv enn NTN. Av NTN-bindingene så vil jeg si at spesielt Freedom var en skuffelse, med alt fra isingsproblematikk til noe "død" kjørefølelse

Peoma #184581 14/03/2016 8:14 AM
Nytt medlem
Nytt medlem

Har etterhvert brei erfaring med ATK Newmark og telerando. Montert telerando til flere kunder,gode tilbakemeldinger. Kjører sjøl på bindingen og liker kjørefølelsen,spesiellt i løsnø. Litt som en gammeldags 75 tåbinding.  I går kjørte jeg Freedom i løype... Lenge siden sist,og' en direkte sammenligning med Newmark. Ikke tvil Freedomen er vesentlig stivere sidelengs,men også stivere i fleksen.  Til topptur på lette ski og dyp løsnø,ikke Tvil,Newmarken er helt konge. Til bakkekhøring ønsker jeg meg Freedom. Synd da at skoen må "forsterkes" med et metalbeslag som gjør at den ikke går inn i Freedom.

Peoma #184582 22/03/2016 12:18 AM
Fersking
Fersking

Noen som vet om det enda er mulig å få tak i denne utgaven av Fri Flyt?

Peoma #184583 06/11/2016 7:46 PM
Nytt medlem
Nytt medlem

Er det noen svakheter med telemark tech tå i forhold til å bruke en slik binding i heisanlegg? Tenker på binding til ski som vil bli brukt 50/50 topptur/heis.

Peoma #184584 08/11/2016 6:52 PM
Nytt medlem
Nytt medlem

Tenker det går greit... Techbaserte telemarksbindinger er ikke like torsjonstive som NTN. Elsker du stor fart på klink is(harde løyper) så er NTN best. Til 50/50 bruk holder tech telemark i lange baner. 

Mest lest på FRIFLYT.NO
Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå