Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Hvilke bindinger til brede fjellski?
#184458 24/02/2016 10:06 PM
berjen Offline OP
Nytt medlem
OP Offline
Nytt medlem

Lukter på noen Åsnes Nansen ski (Mål. 76-56-66) som er av typen brede fjellski. Er det noen meninger om hvilke bindinger som er best å gå med og som gir best stabilitet når det skal kjøres ned igjen?

Ser det selges mye BC bindinger men har egentlig lyst på slike med hælfeste da eg fantaserer om at dette gir best stabilitet? Men er dei dårligere å gå med? Det kan bli litt gåing se du.

Erfaringer noen?

Re: Hvilke bindinger til brede fjellski?
berjen #184459 25/02/2016 11:06 AM
Fersking
Fersking

Jeg har Asolo Morgedal støvler med 75mm bindinger men uten wireren bak på mine fjellski som jeg bruker til jakt.

Man må gi og ta her, nedkjøringer er bedre med 75mm bindinger men milevis med gåing er best med nyere type bindinger.

Du må da velge om du skal ha det best når du går eller best i nedkjøringer, jeg valgte det siste.

Men uten wirenen som nevnt da denne ikke gir noe særlig mere stabilitet etc men gjør det tyngre å gå med dem synes jeg.

Re: Hvilke bindinger til brede fjellski?
berjen #184460 25/02/2016 5:52 PM
Nytt medlem
Nytt medlem

Har Nansen med Voile 3-pin.

De har avtakbar kabel, noe som gjør de mye mer komfortable å gå med. Og kommer man til en fin nedkjøring er det bare å sette dem på og få mer kontroll. 

Koster litt over 1000kr.

Anbefaler å bygge dem opp minst 10mm. 

Bindingene kommer også i "Traverse" og "Hardwire"-utgaver. Traverse er med oppbyggingsplate og hardwire er med plate og hard bøyle for enda mer kontroll.