Ikke noe galt med noe av dette, men personlig mener jeg at du vil få vesentlig bedre hjelp og tilpasning av utstyr i en butikk som kan noe om dette.
Hos meg blinker de røde lampene så fort du får tilbud på en pakke der du ikke (?) har prøvd støvelene engang. Akkurat det er noe av det viktigste du gjør, det skal svært lite til for at støvlene ødelegger hele opplevelsen for deg. Du må prøve flere forskjellige modeller under kyndig hjelp, og det får du ikke på XXL. Og ikke har de utvalg nok heller.
Men ikke noe galt med utstyr eller merker etc her. Spesielt bindingene er min personlige favoritt, og har erfart at de tåler mye misshandling :)
Men jeg ville ha lukket øya fullstendig og gått for de støvlene som passer best til fot og bruk, fremfor hva du får i en ferdig pakke. Og jeg ville ha plukket litt breiere ski, men det er en smakssak.
Men kjøper du alt på et sted, får du pakkepris uansett, så ikke heng deg opp i disse ferdigpakkene. Det er dyrt utstyr, desto viktigere at du får det du trenger til ditt bruk!