Mener å huske at jeg hadde litt problemer med fotsmerter, i mitt tilfelle var det dårlig tilpassa støvler som mest sannsynlig var årsaken. Siste utvei før innkjøp av nye linere eller støvler, var å bake de på nytt samt kjøpe en varmetilpasset innleggssåle. Har ikke vært plaget siden, og kan nå tulle i bakken eller på topptur hele dagen uten annet enn sure lår dagen etter, noe som er helt naturlig siden jeg er så dårlig å trene. Tilogmed tre sammenhengende Levi-dager med kjøring fra morgen til kveld gikk greit.
Kan jo hende at det er flere ting som spiller inn her. Nå sto jeg minimalt på 75mm-utstyr før jeg kjøpte NTN, men mange sier at man med fordel kan endre kjørestilen noe, kanskje en tettere stance, bakskien mer under rompa enn den typiske dog-legginga som enkelte driver med på 75mm. Nå vet ikke jeg noe om din kjørestil, så du får selv vurdere om det er noe å justere på der..
Kan du si litt om hvordan støvelen er tilpassa, om du bruker innleggssåler, mye/lite tåplass? Vanlig skostørrelse, og størrelse på scarpaene?