Hei!
Jeg sliter fælt med å finne en topptursko som passer føttene mine. Har i dag scarpa maestrale som skal være en bred sko men denne fungerer som en dårlig kombinajon med mine føtter.
Fikk et tips om fischer transalp vacuum, er det noen som har prøvd disse og vil dele erfaringer?
Eventuelt andre forslag til en som sliter med bred fot og veldig høy fotbue?
Takk!
sliter selv med samme problem
mine føtter er henholdsvis 105 og 107mm brede. så ytterst få alpin og topptursko kjennes behagelige ut på disse føttene.
derfor finner jeg meg en sko jeg liker/har lyst på, og jobber med den til den passer foten min.
til topptur bruker jeg nå Dynafit Tlt6 Performance CL, en sko jeg liker men som i utgangpunktet er helt jævlig på foten min.
men etter en runde i en fischer vacuum maskin (dette systemet kan brukes på nesten alt) med div tåhetter og padding er skoen som en drøm på foten, og jeg kan ha den på i timesvis uten problemer.
på alpint bruker jeg Dalbello Kryptom Pro.
en sykt bra støvel, men 98mm lest er ikke noe jeg passer godt i.
etter en runde i en fischer vacuum maskin sitter den som edlere deler i kramsnø.
eneste problemet med dette er at det er dyrt, det er ikke 100% sikkert at det blir bra første gangen og garanti kan bortfalle med slike modifikasjoner.
men har du like store bein som meg er det få alternativer om du ønsker en prima støvel.
håper dette hjelper