Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
tips til ski
#184249 27/03/2016 11:46 AM
MLT Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking

Hei. Jeg er ganske fersk, men har lyst til å gå til innkjøp av ett par gode ski. Målet er å kunne ta disse med på et par toppturer, men mest sannsynlig vil de bli brukt mest i løyper. Likevel, skiene bør ikke være av det tyngste slaget. Jeg er glad i å kjøre inn og ut av løypene, gjerne i løssnø og skog, så det er et pluss om skiene er kvikke å manøvrere og har visse flyteegenskaper uten at de trenger å være av det bredeste slaget på markedet. Om skiene er delvis twintip er en fordel. Jeg er ikke glad i å kjøre spesielt fort - å komme raskest ned bakken er ikke noe som opptar meg.  min høyde og vekt: 180cm, 74kg.Noen som har tips til ski spesielt, og gjerne bindinger i tillegg? Jeg ser for meg alpintstøvler med gåfunksjon, men ikke rene randoneestøvler. Jeg har lyst til å gå til innkjøp av en bra pakke, så er åpen for ulike prisklasser.God påske :) 

Re: tips til ski
MLT #184250 27/03/2016 1:28 PM
Fersking
Fersking

http://www.friflyt.no/Bruktmarked/Ski/Ski/Voelkl-Nunataq-186-cm-Dynafit-sko-Marker-tour-og-feller Hvis du har lyst til å kjøpe brukt kom det nettopp et fullt sett ut på bruktmarkedet. Skiene er testvinnere i frilfyt i kategorien topptur. 

Re: tips til ski
MLT #184251 31/03/2016 6:32 PM
MLT Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking

Noen som har erfaringer med G3 Boundary 100?