Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
4frnt Hoji vs Dynafit Manslu 2.0
#184179 16/04/2016 7:08 PM
Nytt medlem
OP Offline
Nytt medlem

Hei!

Har fått et bra tilbud på både 4frnt Raven og Dynafit Manaslu 2.0 med bindinger og feller.

Jeg er veldig usikker på hvilke jeg skal velge, manaslu har jeg testet før og er fornøyd med en artig og god ski, likevel er jeg litt giret på Hoji skiene, men det som holder meg igjen er vekten...

Er det noen som har erfaringer med noen av skiene, eller har en viss formening om noen av skiene?

Er gammel alpinist, men er verken tøff eller aggressiv i kjørestilen min. Likevel ønsker jeg å bli tøffere i kjøringen med hopp og "drops" 

Re: 4frnt Hoji vs Dynafit Manslu 2.0
Petter Brønlund #184180 18/04/2016 9:59 PM
Tørr bak øra
Tørr bak øra

Hei

Har testet begge disse skiene, og synes de er ganske ulike. Raven er jo og litt breiere, 102 mm på midten, mens Manaslu er ca 90 mm. Raven er litt tyngre (litt pga bredden), men tar dette igjen på kjøreegenskaper. Føler at Manaslu er en mer rendyrket topptur ski, med litt begrensede kjøregenskaper. Raven er og en god topptur ski, men med mer fokus på nedover egenskapen. Mener at Manaslu ikke er spesiellt godt egnet til dropping etc, med mindre du er veldig lett.Så da kommer det egentlig litt an på hva du er ute etter:) Lykke til!