Heisan!

Innpå igjen... Ja! Støvler er det viktigste!

Selv har jeg også Scarpa Maestrale RS (13/14 mod) og de passer perfekt. Men føtter er forskjellige. Jeg passer definitivt ikke i Dynafit-støvler. Helt feil (uansett hvor dyre de er), så her må du bruke tid. Du kan selvfølgelig prøve deg frem til hva som passer på oslo Sportslager, og så handle på nett, selv om det er litt "dårlig gjort". De kan forøvrig også selge deg støvlene uten mva så lenge du bestiller fra Svalbard. Et annet tips er telemark-pyrinees.com som har et stort utvalg til gode priser.

Du spør hva slags andre bindinger du kan ha, enn f.eks Marker King Pin. Selv har jeg både Dynafit Radical og Vertical, som går til 12-13. Funker helt fint. Kommer akkurat fra Hemsedal nå i kveld, og har kjørt både off-piste og kuler med rando-utstyret mitt. (Var egentlig på vei til Turtagrø, men været var jo for jævlig, så vi stoppet heldigvis i Hemsedal.)

Hvor mye rando det blir på Svalbard er jo opp til deg selv, og hvem du blir kjent med der oppe. Når sola kommer, er det mange som går opp etter jobb. Lyst er det jo døgnet rundt... Møtte flere damer som gikk alene, med gønner over skuldra... Du får prøve å finne en av dem, og henge deg på...

Lykke til, og kos deg! Dette blir knall!