Kjører med Scarpa Maestrale RS 2012/2013 modellen. Kjøpte de sist høst til redusert pris. Topptur støvelen som er kjøre orientert. Veldig stiv støvel har jeg funnet ut og passer ikke føttene hundre prosent, kommer jeg til å kjøpe nye neste sesong. Funker fint på heisbasert kjøring, men ikke til 10 timers opp og nedtur på variert føre. Føles mer ubehagelig å gå i felles modus enn mine vanlig alpin støvler. Eneste fordelen jeg har hatt med de er at er digg å klatre med kontra vanlig alpin støvler. Men tilbringer 90% tiden på felle modus. Angrer at jeg ikke brukte mer tid å finne en støvel som har bedre passform til mine føtter. Uansett har jeg kunne bruke de og har "gått" seg til i løpet av sesongen. Poenget mitt er at støvlene er alfa og omga. Du kan kjøpe karbon ski og ski som er kan gjøre bestemor til hardcore freeskier, men dette hjelper ikke deg om du kjører rundt med støvler designet av saddam hussein. Da kan du like greit kjøpe deg snowblades. Så støvlene er kluet!! Kjøp støvler først og binding og ski til slutt. Det er mitt beste tips. Du bør absolutt gjøre dette i god tid før du reiser til Svalbard. Du får nok sannsynligvis ikke flere ski dager enn det du får på fastlandet, men når vær og føre er på sitt ess. Vil du nok oppleve 1. klasse fjell og terreng :-) Det lille jeg fikk kjørt var sinnsykt.