Om CO2 problematikken er en reell trussel eller ikke er det delte meninger. Men at vi har en klode i sterk klimaendring er det vel ingen tvil om(?). Om dette er naturlig eller menneskeskapt, eller begge deler, er vanskelig å si. Vi mennesker har allerede endret denne kloden mye mht dyre- og plante-liv. Jeg tror ikke vi mennesker ?har lov? til ikke å ta CO2 problematikken på alvor dersom vi ønsker en såpass stabil klode som i dag.

De største utfordringene mener jeg er "befolkningseksplosjonen? og det private forbruket hos hver enkelt. Vi bør bl.a. se oss omkring i våre egne hjem og i vårt eget virke, se hva vi har og virkelig vurdere om vi ikke er noen store sløsere alle sammen, og; lære av det! Men samtidig tror jeg idealisme i seg selv ikke er tilstrekkelig. Forbruket må styres via avgifter og regler.

Jeg skulle ønske at politikerene greide å styre oss litt betre her, men dem har jeg mistet helt troen på. Bare se på disse dumme klimakvotene. I de få innleggene over har jeg allerede funnet mer fornuftige uttalelser enn det som hittil har kommet fra dagens stortingspolitikere.