<blockquote>
- God fart etter egne preferanser  Og jeg kjører på det føre jeg får! Jeg er stort sett i så god form at jeg har valgt å gå på toppturer med mine Line Opus og duke-bindinger fordi de er så sykt mye morsommere å kjøre på enn mine litt eldre G3 Saint som er 185 lange (korte). Jeg har ikke mange millimeterne igjen til 2 meter, så sånn sett passer jo de mange lengdene til Endre meg godt.. Men en ski på rundt 190 er vel ikke helt skivebom?
 Og jeg kjører på det føre jeg får! Jeg er stort sett i så god form at jeg har valgt å gå på toppturer med mine Line Opus og duke-bindinger fordi de er så sykt mye morsommere å kjøre på enn mine litt eldre G3 Saint som er 185 lange (korte). Jeg har ikke mange millimeterne igjen til 2 meter, så sånn sett passer jo de mange lengdene til Endre meg godt.. Men en ski på rundt 190 er vel ikke helt skivebom?
</blockquote>
Personlig vil jeg anbefale uten karbon, jeg liker å kjøre raskt, og også på hardt føre og trives mye bedre nedover på de tyngre skiene mine med trekjerne enn de som har karbon i seg. Skiene er ikke like i geometrien, men like tunge. Jeg velger oftest de tyngste på topptur. Kondisen kan man alltid forbedre.