Hyggelig med svar fra mange eksperter her! Får se hva studentbudsjettet strekker til etter hvert.Tore; Da har jeg jo litt å lese
Men for test av toppturski med bredde 95-105 må jeg vente helt til januar?Og Endre, er vel du som leverer fleksmålinger og andre målinger til Fri Flyt? Hvorfor har jeg aldri sett en test av Evi ski i bladet?
-Når du roper i skogen får du svar, selv om det tilsynelatende er helt tomt der. Ja det er jeg som lager de tekniske delene av skitesten, vi har ti års jubileum med det prosjektet i år, jeg startet med det som et prosjekt for å forske litt på skigeometri, og så har det bare fortsatt og fortsatt (det kommer en sak om de tekniske målingene i FF før jul). Jeg skulle VELDIG gjerne hatt med ski i testene, og jeg tror vi kunne gjort det ganske skarpt. Problemet er at det hadde blitt vanskelig å forsvare det (også presseetisk) i forhold til troverdigheten av testen. Om en av mine ski skulle vurderes som en testvinner hadde det uansett blitt sett i lys av at jeg har laget testene i ti år. Og selv om vi hadde klart å sjonglere de ballene innad i FF, er det ikke sikkert at folk hadde trodd på at vi klarer å være helt oppriktige. Og om vi ikke kan være et skimerke som kan vurderes som eventuell vinner, kan vi like godt holde oss unna. Dilemma!