Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Nye ski for de neste 5 årene, hva bør jeg velge?
#183994 24/09/2016 10:19 PM
JoMs Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking

Hei!

Jeg har kjørt K2 Extreme nå siste 6 årene, og har begynt å spare til nye ski. Spesielt fristet ble jeg selvfølgelig av Fri Flyt sitt tilbud på Line Mordecai, men jeg er litt usikker på om de kan bli for brutale.

Jeg er 182cm høy, og veier oppunder 70kg. Primærbruken vil være heisbasert leken skogskjøring i knedyp++ pudder i områder som Bjorli, Sogndal og lignende, men på kjipe dager er jeg nok innom parken også.

Til nå har jeg sett på Line Mordecai og Line Sir Francis Bacon. Grunnet pris heller jeg mot Line Mordecai, men jeg lurer litt på om de kanskje kan bli for breie. Er det andre merker og modeller jeg burde titte på i tillegg? Det er veldig viktig at skia skal være lett å manøvrere i pudderen, uten at jeg vet hvordan dette er nå til dags med tanke på at skia jeg har er en 6 år gammel stiv parkrotteski.

Hva er anbefalt av lengder på ski for å bevare lekenheten? Er det egentlig merkbar forskjell på 179cm og 186cm?

Mvh Jo Emil

Re: Nye ski for de neste 5 årene, hva bør jeg velge?
JoMs #183995 25/09/2016 3:20 PM
Fersking
Fersking

Jeg har selv kjørt på Line Mr Pollards Opus de siste årene, med alt fra heis til toppturer med mye snø! Fantastisk leken og morsom ski! Jeg er 5 cm høyere enn mine ski, men da fordi lengste modell stopper på 193. Min erfaring med disse skiene er at i bakken oppleves de utrolig korte, pga rocker og midtstilt binding. Så skader ikke å velge litt lengre, og flytte bindingen litt bak.. Lekenheten er der fortsatt om skia er lange, får evt bare ta litt mer knebøy wink

Re: Nye ski for de neste 5 årene, hva bør jeg velge?
JoMs #183996 25/09/2016 10:13 PM
JoMs Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking

Flotte greier! Med andre ord er det kanskje enda bedre å gå for ski som er kneppet lengre (186cm) enn meg enn de som er kneppet kortere? smile Bindingen havner nok litt bak senter. Har sett at -2cm skal være et fint sted å ha bindingen.

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå