Hei
Rimelig vanskelig spørsmål du stiller!
Ideelt sett brude du gå til innkjøp av 5 par ski.
Topptur ski
Bakkeski
Pudderski
Freerideski
Twintip ski
Men har også vært på jakt etter et par ski for vinteren ut i fra de betingelsene du har satt. Har kommet frem til at Nordica Enforcer 100 er verktøyet for denne sessongen. Ikke fått testa denne skien enda, men den er bestilt. Lest mye om denne på nettet og har funnet at den er veldig god ski som dekker alle områdene hvis du ser bort på twintip/park ski, men funker sikkert til det også. Det er en midfat en ski som jeg også mener vil fungere godt som pudderski, kanskje ikke den optimale skien til å ta med til Japan for bunnløs pudder. Men hvor ofte opplever du bunnløs pudder i Norge? Nordica Enforcer 100 og 93 er nokså tradisjonell sandwich konstruksjon med kun rocker i fram og bak tupp. Enforcer 100 - 93 er nokså stive ski og kan kanskje være litt formye for til en nybegynner. Men om du har erfaring med å banke porter og har charget hardt på preppa løyper tror jeg du vil digge Enforceren, alternative er Ngery serien fra Nordica som baserer seg på samme format bare litt mer brukervennlig. Skal selv ha tech binding på Enforcer 100 og bruke den primært til topptur. Ikke sett at dette har vært en utpreget topptur ski, nokså tung ski. Men noway om jeg skal bruke 6 - 8 tusen til for carbon og lettski som er ræva å kjøre med. Ut i fra det har kommet frem er Nordica enforcer en skikkelig allrounder.