Jeg kjører med beast 14 og er veldig fornøyd med den. Gikk over til tech i fjor etter mange år på rammebinding. Har kjørt Diamir ff pro, marker baron og salomon guardian. Siste binding var en stor skuffelse og noe dritt. Har primært brukt ramme til topptur og vanlig alpin til heisbasert kjøring. Jeg ønsket et par bindinger og et par ski, fant ut at jeg ville teste ut om beast 14 kunne funke til dette. Beast 14 er det nærmeste jeg har kommet til en vanlig alpin binding + du har lav vekt til topptur om du sammenligner med beast 16. Alternativet til beast 14 er kingpin, som har en tradisjonell bakbinding. Har ikke testet kingpin, men jeg synes bakbindingen ser for puslete ut og det er alt for mye plastikk. Har også hørt at flere har klart å ødlegge bakbinding så det er ikke en så solid binding som man skal ha det til. Vær obs på å kjøpe støvler som er kompitabel og anbefalt av produsenten. Tech binding krever mer tilpasning/justering enn ramme/vanlig binding. Beast kan skape en del problemer med utløsningen om binding ikke er skikkelig tilpasset. Ikke monter selv, få en som har peilling til å gjøre dette.