Det handler nok litt om hvor man får disse jobbene utført desverre. Det er alt for lett å selge et par skisko uten å ha nevneverdig kunnskap om tilpassing, hvilke sko som passer hvilke føtter osv. Samme med såler. En korrekt tilpasset såle skal ikke ta så mye plass og det finnes jo flere alternativer. En butikk med kunnskap og utvalg har gjerne flere forskjellige varianter! Enig med deg i at prisen kan være stiv,men de fleste steder som kan faget inkluderer tilpassing i prisen ved kjøp av sko. At dette da er dyrt er feil. Så om skoa di er kjøpt i en butikk som kan faget ville jeg gått tilbake å spurt om de kunne justert canting og gjort litt tilpassinger for deg også burde du rive i ett par såler så skal du se du får en ny opplevelse! :) MEN som skrevet over dette krevet at det er en butikk og personale med kunnskap. Etter å ha jobbet med faget har jeg sett alt for mange som har kommet med skisko kjøpt i bynære butikker med lite kunnskap hvor sko,fot og evt såle ikke henger på greip. Heldigvis finnes det en del dyktige butikker og flere og flere ser viktigheten av kunnskap rundt merkene og modellene de selger og ikke minst viktigheten av å være flinke på tilpassing av sko til kundene!
Ut i fra bildet ditt så er det ikke store justeringene jeg skulle gjort for å gitt deg en mye bedre opplelvelse i de skoene! ;)