Med mine skavanker, så burde jeg kanskje hatt innleggssåler, men da spør jeg: Hvorfor det?? .... Jeg plages jo ikke nevneverdig med det hverken i alpinstøvler, eller joggesko!
... Men kanskje jeg skal forsøke å stikke innom noen som kan vinkle skaftet på støvlene mer innover ;-)
... Det viktigste er jo at vinkler i knær og føtter er forsvarlig for alpinkjøring.. og det kan vel disse fot/støvelspesialistene justere optimalt! ;-)
... Dessuten om jeg skal ha plass til noen såle inni mine støvler så må iallefall innerstøvlene kraftig utvides.... For per i dag, så er det ikke mer romslighet i dem enn strengt tatt nødvendig (og da uten såler)... Bruker heller ikke di 2 nederste klemmene på fotbladet heller (Maestrale støvler) som jeg i grunn er utrolig fornøyd med sånn all over!
Har føtter i strl 43,5 (28-28,5), men i Maestrale støvlene må jeg opp i 45 (29,5) for å tilfredstille romslighet og lengde i støvlene.... Men det gjør ikke meg noe... Manøvreringsmessig føler jeg di er helt topp, romslig: greit, gåfunksjom: helt greit, flex stivhet: 100, greit nok, men kunne godt vært nedi 90 uten at jeg hadde klagd ;-)