Jeg kom på en ide... kunne jo tatt og forhåndstestet dem på en 2x4 planke/bjelke og sett om en fikk montert dem riktig der... så kunne en jo lagd mal ut fra hullene i planken og overført til skiene i den V-formen jeg har tenkt meg....
... Har jo stoppere på 120mm, så jeg vil anta at jeg kan tillate meg en ørliten skråvinkling i montering i fartsretning ;-) ..... Men noe ekstrem skråvinkling blir det nok ikke, med tanke på at det kan bli noe ekstremt og kanskje ikke optimalt for hverken ben eller ski ;-)
... Samtidig bør jeg nok tenke på leddbåndene i knærne ved en slik skråstillt binding.... Er jo ikke sikker på at en slik skråstilt fotstilling er bra for leddbånd og menisk osv.!
... Alternativet er jo som sagt å montere dem helt i fartsretning og bare nøye meg med å kante skiene ørlite innover når jeg skal stå nedover i hockey stillingen.... Mine vinklinger i knærne og ifot/ankel tillater ikke plan ski i hockey stilling...
... Har spesielle leggbeinstillinger + stramme scener, leddbånd og ackilles + har (lang- og tverr plattfot)...
... Innleggssåler har jeg prøvd, men fikser ikke min fotstilling uansett.. Går uansett i vanlige sko til daglig uten noe slags hemning eller smerter... Det samme i grunnen i alpinstøvler, bortsett fra di første 30 minuttene som liksom føttene må bli vant til støvlene, da kan di være litt såre og smertefulle, men etter ca 30 min, er føttene mine så godt som smertefrie resten av skidagen uten bruk av noen som helst innleggssåle! :-)
... Har jo selfølgelig kantet skaftet max innover som justeringsskruene lar seg justere på siden, men mulig det er mulig om "modde" litt på dem hos en støveldoktor slik at støvelskaftet kan kantes enda mer innover!!??? .... Men vil kanskje tro at da blir det noe feil med beinstillingen nede i støvelen, så dette bør nok noen fotspesialister se på før jeg evt får "moddet" dem!