Sånn jeg ser det, driter den norske myndigheter i å bregrennse bruken av brennsel og co2. Grunnet at olje er så viktig for den norske økonomien. Myndigheten ser heller å øke avgiftene på drivstoff for å "redusere bruken" Det er bare piss. Utnytte mest mulig før det blir tomt. Vi har alternativ brennstoff og teknologien finnes. Men oljen er så viktig for verdens økonomien. Norske myndigheter drenere hele gangen, så vi vil nok ikke gå over til noen annet før det er tomt. Se på Svergie der har de kommet mye lengre med tanke på alternativ drivstoff. Der finnes det flere bensin stasjoner hvor det er mulig å fylle etanol. Kan enda ikke se at det finnes en stasjon i Norge hvor det er mulig??
Det er opptil den enkelte å være bevisst på miljøet. Meg feks har ikke bil her jeg bor i stavanger. Enkelt fordi jeg ikke har råd. Men kanskje jeg bør heller være stolt av det. Jeg er bevist på å rydde opp etter meg og begrense miljø skadene jeg påfører. Buss er faktisk greit. Tror faktisk hvis vi alle prøver å begrense bruken sin. Er vi på god vei.
Tror ikke jeg vil betale min klima kvote. Det blir nesten som å feie problemen under teppe. Å ta fly et par ganger i løpet av året har jeg ikke problemer med. Siden jeg ikke sitter resten av året i bilen og spyr ut kilo vis av co2. Alle seriøes ski/brett folk bør heller la bilen stå litt oftere når er hjemme og i byen. Gjør ikke vondt av å gå et par km. Jeg gjør faktisk ofte det fra uis hvor jeg studere, tar omtrent 30 min. Bussen fram og gå hjem igjen!
Jeg vil forsette å reise rundt. Skal vi tro spådommen og statestikkene hvil jeg kanskje ikke ha den muligheten om 20 år. Flyet til Zurich går uannsett om du velger å bli hjemme!!