Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Black Diamond Saga Jetforce/ Ortovox avabag?
#183816 07/11/2016 3:50 PM
Fersking
OP Offline
Fersking

Noen som har prøvd eller på annen måte har kvalifiserte meninger om temaet. Skal kjøpe nytt system, men klarer ikke å bestemme meg.

Re: Black Diamond Saga Jetforce/ Ortovox avabag?
T.Bjarmann #183817 07/11/2016 4:31 PM
Tørr bak øra
Tørr bak øra

BD sekken har jeg prøvd, og fiklet en del med. Som sekk synes jeg ikke den er noe bedre enn BD sine sekker generelt, både i bæresystem, løsninger og kvalitetsinntrykk. 

Ortovox lager veldig gode sekker, selv synes jeg de lager vesentlig bedre sekker enn BD på alle punkter. Er personlig veldig glad i dem, uten at jeg ikke har fått sett på akkurat denne live enda.

Jeg ville også valgt Ortovox pga airbagen. BD sitt system er veldig praktisk, men jeg stoler mer på en gasspatron enn en batteridrevet vifte wink Finner meg gladelig i litt mer knot for å være trygg på at sånt redskap funker som det skal!

Re: Black Diamond Saga Jetforce/ Ortovox avabag?
T.Bjarmann #183818 10/11/2016 12:53 AM
Tørr bak øra
Tørr bak øra

Enig! Ortovox lager generelt veldig bra utstyr. Ellers er jo de vanlige ABS-sekkene veldig OK, særlig Vario-modellene. ABS har en rekke sekkerom å velge blant, så du kan ha et lite sekkerom til heisnær kjøring, og et større til f.eks topptur. Enkelt å bytte. I tillegg er det flere sekkeprodusenter som leverer sekkerom til ABS-systemet.