Hei Nils Petter. Jeg har ikke kjørt så mye på R2 122 så vanskelig å gi deg et helt nyansert bilde,men det er en mye lettere konstruksjon, og en mere allsidig konstruksjon på qst 118. Den fungerer veldig bra på krevende forhold også iforhold til hva man forventer av en sånn type ski. Det kan nok være pga lav rocker profil og liten bak tupp. 

192 er nok noe stivere,men kjørt lite på den lengden. Kjørte den et par dager på Island i våres med store åpne flater,men her hjemme med mye skog og knotete kjøring har jeg foretrukket 185 lengden for lettere manøvrering. !85 overrasker med bra flytegenskaper tross lengden. Jeg har stort sett ikke kjørt annet en 190 lengder de siste 4-5 årene så var litt skeptisk,men funker bra for min type kjøring. Det har jo også litt å si i forhold til vekt, kjørestil osv. For meg som er normal ish i kroppsbygning og måler rundt 75 kg funker lengden veldig bra hvertfall. Den skia brukte jeg til alt fra bakke, pudder og park i våres. Håper du blir litt klokere av mitt svar!