Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Valg av "Hestra" ?
#183740 19/11/2016 7:39 PM
moygard Offline OP
Nytt medlem
OP Offline
Nytt medlem

Hei,

Jeg er ute etter noen gode hansker/votter til toppturer. Har noen erfaring med Hestra sine? Bør man velge hansker eller votter ? - type?

Re: Valg av
moygard #183741 20/11/2016 2:17 PM
Fersking
Fersking

eg har både hestra hansker og votter (2 par) og eg er storfornøyd. vottane har eg kun brukt sida i høst, men vottane har eg brukt i 2 år no utan noke fysisk slitasje. eg elsker også at ein evt kan ta ut dei våte innervottane og sette in noken tørre, heilt supert hvis du skal bruke dei i tradisjonelt friluftsliv. 

hanske eller vott? da må ein tenke på kva temperatur ein skal gå i. når det er kaldt er vottane best, hanse fungerer betre når det er litt mildare.

moygard #183742 20/11/2016 9:54 PM
Fersking
Fersking

Ettersom du er ute etter noe til topptur, anbefaler jeg at du kjøper votter! et par gode og varme. Så har du et par tynnere hansker du bruker på veien opp. Når man går blir man svett, og er kjedelig å kjøre nedover med vått "håndtøy". Jeg synes og selv at det er lite som slår og kle på seg tjukke, varme og ikke minst tørre votter før turen ned:)

moygard #183743 21/11/2016 11:55 AM
Medlem
Medlem

disse her ble mitt valg ifjor, https://hestragloves.com/sport/nb-n...eather-expedition-mitt-man-woman/100720/

disse har en innervott  som ser genial ut mtp topptur, man bruker bare innervotten(som forøvrig har en "lobster" design dvs med en løs finger) til turen opp også velger man om man ønsker å ha innervotten i yttervotten(noe jeg føler blir veldig "bulky") evt bruker yttervotten som eneste vott, noe jeg gjør, fungerer gull, men har du varme hender slik jeg har så blir selv den ytre votten for varm :D