Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Frost alpinski barn?
#183721 26/11/2016 10:50 PM
Enariam Offline OP
Nytt medlem
OP Offline
Nytt medlem

Hei. 

Vi skal kjøpe slalåmski til kidsa på 4 og 6 år. Ser at G-sport har pakker med "Frost"-ski fra Head. er det noen som har positive eller negative erfaringer med disse pakkene? Vi regner med at det blir 3-5 turer på fjellet denne sesongen. 

Bør jeg styre unna eller er det OK nybegynnerski? 

Re: Frost alpinski barn?
Enariam #183722 27/11/2016 10:13 PM
Fersking
Fersking

Heisann!

Jeg har ikke selv noen erfaring med disse skiene, men Head er jo en anerkjent, stor aktør i markedet, så jeg går ut ifra at det er solide ski og fine nybegynnerski for barn. Jeg jobber i sportsbransjen selv, rettere sagt på Sport og fritid-avdelingen hos Obs! så jeg har litt erfaring med ski og særlig til barn! Det jeg merket med meg disse pakkene fra Head/Frost er at (ut ifra bildene i allefall) bindingene skrus i skia, slik man har pleid å gjort både til barn og voksen tidligere. Hos oss leveres nå alt av barneski (og 90% av alpint til voksen) med plate montert på skia, slik at man enkelt skal kunne flytte på bindingene og tilpasse sko. Det går raskt å montere og er like trygt, om ikke tryggere enn den tradisjonelle måten å bore bindinger på. Jeg har aldri vært borti ei binding/plate som ryker, men har sett skruer dratt ut av skia..Den store fordelen med denne justerbare løsningen er jo nettop det - at den er justerbar! Om barnet trenger nye sko kan man enkelt flytte på bindingen selv for å tilpasse de nye skoa. Veldig kjekt om skia skal arves eller selges videre. I tradisjonelle skru-bindinger har man også noen knepp å gå på i forhold til skostørrelser, men på platebindingene kan man gå opp flere størrelser.

Hos oss selger vi mye av Elan og K2, begge har kjempefine barneski, både carving og twintip. Vi selger ikke "pakker" i den forstand hos oss lengre, men alle prisene på ski er inkludert bindinger og montering, og det gjelder både alpint og klassisk langrenn. Nordica og Fischer leverer skisko, og her finner du både jente og guttefarger. Hvis du bor i nærheten av et Obs! Hypermarked vil jeg anbefale å stikke innom for å se hva som finnes. Prismessig kommer du nok ganske greit utav det også vil jeg tro. Du kan lese om ski og sko på nettsida til Obs! Særlig K2 Indy og LuvBug er fine og populære ski, men også Elan har mye bra! 

Håper ikke dette blir oppfattet som et reklamestunt, for det var ikke meningen iallefall. Head/Frost er gode ski tenker jeg, men jeg ville kanskje tatt det med bindingene med i betraktningen, gitt at Frost leveres med skrubindinger fortsatt smile