Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Kjøp av alpin solbriller ?
#183682 05/12/2016 4:47 PM
Fersking
OP Offline
Fersking

Jeg skal kjøpe meg alpin solbriller. Ser det er veldig mange typer å velge mellom. Det er mulig jeg kjøper på nettet. Under her har jeg lagt ved 2 bilder. Jeg er ikke sikker hvilken merker/type briller som er best ? Dessuten har jeg lest at noen briller har forskjellige linser som kan kjøpes i tillegg eller følger med. Men jeg finner ikke ut hvilke ?

[Linket bilde fra image-cdn.friflyt.no>

</div]<div>

[Linket bilde fra image-cdn.friflyt.no]

eller om det er tilfelle med noen jeg har lagt ved ? Tips ønskes ?

Re: Kjøp av alpin solbriller ?
merterje #183683 16/12/2016 5:19 PM
Fersking
Fersking

Det er best å prøve i butikken hvis du kan. Ta med hjelmen din (eller sjekk at de har din type i butikken) Jeg har alltid brukt Oakley og på noen modeller kan du skifte glass på noen sekunder (Airbrake og Airbrake xl). Det er kjekt å ha et sett for lite lys/skyet og et sett for solskinn. Hvis du går for Oakley og vil klare deg med et sett glass så er Prizm rose veldig bra. Det går normalt bra å bytte glass på alpinbriller, men det er litt mer styr på noen modeller.

Mange andre bra merker av briller, men de har jeg ikke noen erfaring med. Den brillen du har linket til er helt fin, men jeg liker ikke dark grey glass noe særlig.

Re: Kjøp av alpin solbriller ?
merterje #183684 20/12/2016 3:36 AM
Fersking
Fersking

Gå for oakley sine med prizme glass. Kan anbefales. Har to sett selv, ett med lyst glass og ett med mørkt.