Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Tips på skisted/destinasjon i alpene med bra snøforhold
#183671 08/12/2016 7:32 PM
andrevr Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking

Planlegger å dra sørover til Frankrike, Italia, Sveits, Østerrike eller lignende den første uken av februar i 2017. Ønsker å bestille flybillett og følge med på snøforholdene, benytte leiebil og booke overnatting rett før avreise. 

Er habil+ på ski og søker skisteder hvor pudderet ligger litt lenger. Gjerne koselige landsbyer med litt familiepreg hvor ikke pudderet er kjørt opp til lunsj (slik som det gjøres i Chamonix osv). Topp med steder hvor turister står i heldresser hvor jeg kan bruke løssnø rundt anlegget :-)

Noen konkrete tips på skisteder jeg burde sjekke ut, og/eller hvilke destinasjoner (Geneve/Munchen/Zurich osv) jeg burde satse på for å ha en del fleksibilitet...?

Re: Tips på skisted/destinasjon i alpene med bra snøforhold
andrevr #183672 09/12/2016 4:41 PM
Fersking
Fersking

Hei, 

Jeg er i sør frankrike nå i Ax-les-thermes og det er ikke snø nå men vi gå på Andorra. pass in Andorra koster runt 50 euros, men det mass liten ski sted runt og det er ikke så dyrt og det er veldig let å finer bosted. 

Best snø i fransk alpen er i Beaufort med Les Saisies men best ski sted er Arèche, små men top for pudder ski. 

Vis du trender mer tips bare spør...