Hei!Begge to er svært lettkjørte ski. Har hatt et par Super 7 (155mm midtbredde) som var skikkelig lekne, men ? som du sier ? alt for brede som allmountain. Har flere kompiser som har gått for Soul 7 (106mm) som er kjempefornøyd. Midtbredde på mellom 100 og 110 er fremdeles smalt nok til at de er helt OK i bakken ? hvsi støvlene dine er stive nok. I min familie har jeg kjøpt Cham 87 til datter på 14, Cham 97 til konemor, og selv har jeg både et par 87 HM og et par Mythic 97 (carbonvarianten av den gamle Cham HM). For meg er Cham-skiene primært til rando. Solgte et par Cham 106 HM fordi til akkurat dette bruket, synes jeg det er enklere med et par ski under 100mm. Ellers er HM-variantene mye mer lekne enn de vanlige med titanal-belegg. Noen vil si "urolige", men det spørs jo om du er en "gønner", eller heller er mer leken. Uansett ? alle Cham-skiene gir bedre flyt enn midtbredden skulle tilsi. Skyldes sikkert den brede tuppen, som gir et skikkelig løft. Jeg holder en knapp på Cham-skiene, men synes kanskje du skal gå opp til Soul 7-bredde dersom du tar Rossi-skiene.

Lykke til. You can't go wrong either way!