Hei!Jeg tenker å gå til innkjøp av skalljakke og/eller dunjakke til bruk på topptur. Først lurer jeg på hva dere ville anbefalt å kjøpe om valget står mellom skalljakke eller dunjakke til bruk på topptur (med tanke på økonomi)? Er det virkelig nødvendig å gå til innkjøp av begge deler? Holder det å kjøpe skalljakke og så bare regulere varmen med flere lag under jakken alt etter hvor varmt/kaldt det er eller er det uansett greit å ha en dunjakke å slenge over skalljakka? Har også lest at noen ikke mener det er nødvendig med skalljakke, da den kan bli ganske tett og at de heller bare går i dunjakke - hva tenkes det rundt dette? Når det kommer til valg av merke, så har jeg hørt/lest mye bra om Norrøna når det kommer til det meste av klær til toppturbruk. Er det noen som kan anbefale både en god skalljakke og dunjakk til bruk på topptur fra Norrøna? Noen som har efaring fra andre merker som de vil anbefale? Da jeg er student ønsker jeg ikke å gå for det som er aller dyrest, men vil likevel ha noe av bra kvalitet når jeg først skal kjøpe meg ny jakke. Har sett litt på Bergans da det ikke er så dyrt, men har lest flere plasser at mange har hatt dårlig erfaring med deres skalljakker, feks Glittertind. Noen som har Bergans skalljakke/dunjakke og kan dele noen erfaringer her? Håper noen kan hjelpe en litt forvirret nybegynner med noen gode råd, hadde virkelig satt pris på det!