Utløserverdi har vel strengt tatt ingenting å si for kjøreegenskaper, ellers enig i hva du skriver om elastisitet. Jeg synes tech-bindinger har vært bedre å kjøre med enn marker duke/tour med rando-sko, fordi de har mindre slark. Forstår godt de som sier at de kan være litt harde - kjenner godt små vibrasjoner.
Har ikke prøvd Kingpin selv. Hovedgrunnen er at jeg har blitt veldig skeptisk til fronten på tech-bindinger, og at jeg ikke klarer å se at kingpins er annerledes. Utfordringene ligger i at de i motsetning til alpinbindinger kan løse ut ved skråslag. Etter å ha skadet meg på en tech-binding som løste ut på isføre, låser jeg alltid frontbindingen når det er hardt. Helen hjelper sikkert en god del på kingpin...men jeg skulle ønske jeg visste hvor mye. Om ikke annet hjelper den helt sikkert på holdbarheten når det kjøres mye i bakke. Med tradisjonelle tech-bakbindinger har jeg opplevd knekk og utvikling av slark i bakpinnene. Av dialogen over virker det som jeg kanskje bør revurdere mitt syn.
(Har brukt tech bindinger i større eller mindre grad siden 2000)