Jeg har to par gamle twintip ski liggende og trenger hjelp til om disse fortsatt holder mål.
De er begge fra 2006, og har ikke vært i bruk siden 2007. De er lite brukt, men har stått i garasje og kjeller i nesten 10 år hvilket har ført til blant annet stålkanter med rust (som jeg tenker å pusse bort).
Skal nå på hyttetur og må ha med meg skiutstyr. Jeg lurer da på om de gamle skiene fortsatt vil kunne fungere godt. Alternativet er at jeg må leie ski.
Så klart. Hvert fall hvis du ikke har vokst så mye siden den tid.De har sikkert godt av et lag med glider. Eventuelt, om du har tenkt til å bruke skiene mer fremover, så kan du jo koste på deg slip av såle og kanter.
prøv støvlene på før du drar opp. gå litt rundt med de og sjekk ut att ikke plasten har blitt sprø, kjenner 2 stk som har gått av seg tuppene på skoa pga de har blitt gamle og sprø :p
Sikkert helt fine. Hvis du rekker så lever dem til slip og prep (god investering til 150+) siden det ikke virker som du gjør dette selv. Støvler som er lagret mørkt og ikke alt for varmt pleier å holde seg fint. Hvis du rekker så test en dag i bakken også og husk at ferdighetene er minst like rustne som stålkantene