Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Bekledning - topptur
#183256 03/03/2017 11:39 PM
Nytt medlem
OP Offline
Nytt medlem

Hei dere,

jeg har tråla igjennom x-antall ulike sider for å finne "buksa" jeg skal kjøpe som skal holde koken under tur nå i vinter. Jeg har falt helt på oransj som farge og er litt låst fast der. Er det noen som har noen gode tips? Har på følelsen av at en 2-lags bukse kan være mer komfortabelt enn 3-lags, men føler sistnevnte er den tryggeste veien å gå.

Lister opp noe av det jeg har sett på, noen som vil komme med råd eller har andre anbefalinger? 

Norrøna Lyngden Hybrid Pants

Norrøna Lyngen Driflex 3 Pants

Norrøna Røldal Gore-Tex Pants

Arcteryx Sentinel Pant Women

Arcteryx Beta AR (fordelen med denne er at den kan brukes uavhengig av årstid).

Takk :-)

Re: Bekledning - topptur
Siri Zahl #183257 04/03/2017 11:14 PM
Fersking
Fersking

Hei

To lags goretex bukse er veldig behagelig. Kjøpte meg en fra Helly Hansen med glidlås langs utsiden av buksen (oransj). Veldig behagelig, fin pris og kan anbefales! Jeg har ikke rukket å teste den så mye langt ut på våren i varmen enda, men tror den skal funke til det også. Husker dessverre ikke hva den heter. 

Mvh Morten 

Siri Zahl #183258 05/03/2017 10:55 AM
Tørr bak øra
Tørr bak øra

2-lags vil være mykere og mer behagelig, mer lydløs, og puste bedre enn 3-lags. Men den vil på en annen side ikke tåle like mye juling og vær som en 3-lags. Selv foretrekker jeg 3-lags til alt av frikjlring og vinterbruk, men det er ikke uaktuelt av jeg kommer til å skaffe meg en 2-lags eller softshell til vårturene. 

Om du vil ha oransj, hvorfor ikke Theta SV? http://www.arcteryx.com/product.asp...;category=Pants&model=Theta-SV-Bib-W

Da får du både fargen, super allsidighet, og arcteryx-kvalitet. Selv holder jeg meg langt unna norrøna. "Alle" går jo i det samme, uten at jeg egentlig skjønner hvorfor, de ramler jo bare fra hverandre om du bruker klærne slik de er tiltenkt wink

Siri Zahl #183259 05/03/2017 2:18 PM
Tørr bak øra
Tørr bak øra

Uavhengig av farge og merke, vil jeg anbefalle 3-lags gore tex til topptur. Helly Hansen er nevnt over her, de bruker ikke Gore-tex, men Helly Tech. Har gått mye med begge deler, min erfaring er at Gore tex er mange hakk bedre, både når det gjelder vær bestandighet og pusteegenskaper. Når det gjelder de Norrøna buksene du ramser opp, så har vel ikke Lyngen buksene gore- tex. Røldal buksa mener jeg er litt foret, noe som ikke er spesielt gunstig til topptur. Norrøna bukser med Gore tex er feks Falketind, Trollveggen og Lofoten. Har selv en Sweet supernaut bukse som jeg er veldig godt fornøyd med (vet ikke hvilke farger denne finnes i)

Siri Zahl #183260 06/03/2017 10:02 AM
Fersking
Fersking

dame versjonen av sweet supernaut (voodo) finnest i brun/oransj. bruker sjølv supernaut buksa og eg kan varmt anbefale den