Jeg har brukt to sett av disse bindingene i hhv 3 og 2 år nå. Primært turer øst i Jotunheimen, noen turer på Gaustad-toppen, skogskjøring og noen timer i bakken innimellom. Kjøreegenskapene er bra de og jeg ville absolutt ikke avskrive de pga en test score uten å se hva din bruk er mot hva tester har lagt til grunn.
Om min bruk kan jeg si at jeg er 189 cm, 90kg, har en historie med å kjøre i stykker utstyr så velger ikke det letteste i butikken lenger og jeg bruker disse bindingene sammen med en fire spenners Scottstøvel som turoppsett. Hucking av noe som er verdt å skrive om er lagt på hyllen for min del (men er det bruksområdet ditt ville jeg heller fokusert på en lett rammebinding), så nå går det mer i store svinger i høy hastighet. Til denne bruken er kjøreegenskapene meget bra. Fjæringen i bakhuset holder støvelhælen godt selv på slagete underlag som glasert skare, smådrifter og liknende, og bredden i forhuset gir god overføring av kraft.
Jeg vil også trekke frem noen andre egenskaper som ikke er rent på kjøreegenskapene, men som bidrar til brukervennlighet og som jeg synes er veldig bra:
- kanalen under forhuset gjør at bindingene er lette å få på uten å tettes av sne og
- de to plast tårnene gjør det lett å få riktig linje på techmaljer og pinner når du skal inn i bindingen
- systemet for skarejern gjør at jeg får på og av skarejern uten å ta av skien
- hælløfterene betjenes enkelt med staven mens du går
For ordens skyld, jeg har ingen bindinger eller kommersielle interesser i G3, men jeg synes disse bindingene er veldig bra!
Om ikke annet, se om du kan få prøvekjørt et par før du bestemmer deg.