Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Touring boots med cuff alignment?
#183195 17/03/2017 8:56 PM
Lasse Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking

Finnes det lette toppturstøvler med cuff alignment ("canting") eller er dette noe produsentene har valgt bort til fordel for vekt og bevegelsesfrihet?

Jeg vet at Scarpa Maestrale har denne muligheten, men finnes det ingen lettere modeller hvor vinkelen på overstøvelen kan justeres?

De fleste alpinstøvler har vel de siste 20 årene hatt denne muligheten, men det ser ikke ut som toppturindustien prioriterer hjulbeinte eller kalvbeinte skikjørere. 

Re: Touring boots med cuff alignment?
Lasse #183196 20/03/2017 11:34 PM
Entusiast
Entusiast

.. Selv er jeg så kalvbeint at mine Maestrale støvler med sin canting mulighet bare kan skrotes (litt ironisk/på tull sagt) ;-)

Kantingen er ikke mye hjelp i for min del, selv med max kanting på mine støvler.... Men all kanting er bedre enn ingen kantingsmuligheter...

I mitt tilfelle snakker vi ikke om mikroskopiske vinkler, men ganske så tydelig synlig markerte leggvinkler om det skulle ha funket....

... Men en annen ting er jo om fotbuen liker slike innovervinkler... Det er vel derfor en bruker innleggssåler for å bla. bygge opp fotbuer på både kryss og tvers! ;-)

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå