Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Råd om binding og støvler til topptur- og frikjøringsski
#183126 08/04/2017 1:53 PM
Nytt medlem
OP Offline
Nytt medlem

Hei!

Har Vølkl V-Werks BMT 109 og skal ha nye bindinger og støvler for toppturer og frikjøring.

Det finnes uttallige varianter der ute med forskjellige egenskaper avhengig av hva de skal brukes til.

Bruksområde for meg er toppturer og frikjøring, og regner med at det blir litt forskjellig underlag til tider også. 

Av støvler jeg har prøvd er Scarpa Maestrale og La Sportiva Sideral som begge passer føttene mine bra, slik at det kan fort bli en av disse, men hvilke bindinger vil dere anbefale til disse eller om dere har andre forslag til kombinasjoner jeg bør teste ut til bruk av "normale" turer uten at det skal kjøres for hardt ned!

Steinar

Re: Råd om binding og støvler til topptur- og frikjøringsski
steinar sivertsg #183127 19/04/2017 9:08 AM
Fersking
Fersking

Du vil nok fint klare deg med et par Dynafit-bindinger av den enkle typen (ikke ft eller beast) men jeg vil allikevel anbefale Kingpin. For meg er den bindingen overlegen når det kommer til turer hvor man må gå. Overgangen fra Dynafit til Kingpin for meg var som natt og dag. Ikke nødvendigvis fordi Kingpin tåler å kjøres mye hardere, men den gir meg mye bedre "kontakt" med skien og derfor også underlaget også synes jeg den er mye lettere å få på kontra Dynafit. Spesielt hvis det er bratt og kronglete terreng der du skal ha skiene på igjen. Avhengig av din vekt kan du jo eventuelt gå for Kingpin 10.