Hei

Saken er denne: Jeg skal kjøpe randoneeutstyr til meg og samboeren. Jeg: 26 år. Kjørt telemark i 10 år. Fjellvant. Ønsker å prøve randonee, aldri prøvd dette. Vekt: 87 kg. Høyde: 191 cm Str: Mondo 29,5. 

Hun: 24 år. Kjørt slalom i 2 år. Vært lite i fjellet, men står ikke på viljen. Ønsker å ta steget til toppturer med randonee. Gjennomtrent forsvarsjente som er meget sterk både i over/underkropp, men begrenset erfaring med randonee. Vekt: 73 kg. Høyde: 179 cm. Str: Mondo 28. Bred fotHjelm: 56 cm rundt hodet Ønsker kombinasjonen lett utstyr/bra kjøreegenskaper. Har sett litt på dynafit.

Hva tror dere? Er det riktige vegen å gå?

Jeg ønsker: 1a)Randoneeski 1b) Bindinger 1c) Støvel 1d) Tilpassede feller

Henne: 2a)Randoneeski 2b) Bindinger 2c) Støvel 2d) Tilpassede feller 2e) Skistaver (designet for topptur, først og fremst). Teleskop? 2f) Hjelm; farge: Kanskje hvit eller rosa? 2g) Googles

Til meg selv har jeg sett litt på Dynafit Cho Oyo-ski, Dynafit TLT7 Expedition (hva er forskjellen på CL ELLER CR?) og binding TLT radical 2 st. Trenger vel ikke radical 2 FT-binding?

Kanskje litt overkill til samboeren? Eller? Bør man absolutt prøve å sikte etter utstyr som har bemerkningen WOMEN når man skal kjøpe ski? Eller er det hipp som happ?

Ser frem til å høre fra ekspertene!

Tusen takk for svar.