Hei! Jeg har ikke vært i USA på ski, men jeg har nå bodd snart et år i Canada og tilbragt en vintersesong her. Som andre her i tråden sier, kjøp sesongkort så snart som mulig. Selv om du kanskje bare ser for deg en kort tid ved en resort vil sesongkort ofte lønne seg da dagsbilletter er veldig dyre. Anbefaler absolutt å leie bil, skal du være noen måneder kan det også være lurt å tenke på kjøp. Du får tak i helt greie biler her for rundt 1000-1500 CAD, altså rundt 7000 kr og opp. Fly fra Norge til Calgary, og derfra er det noen timers kjøring til Banff Sunshine Village, Lake Louise, Kicking Horse, Revelstoke, Fernie, Panorama, Big White, Silverstar, Red Mountain, Whitewater, Kimberly, Sun Peaks, Apex osv.. Med andre ord, skikjøring i verdensklasse og kjempestort utvalg av resorter i nærheten. Det er også bare noen timer til Whitefish i Montana, USA. Whistler som du nevner er fantastisk, men regn med store folkemengder og lange køer hver eneste dag. Selv tilbragte jeg sesongen ved Kicking Horse Mountain Resort i Golden BC, og skikjøringen her e helt rå. Området har også veldig gode muligheter for topptur dersom du er interessert i det. Jeg har også besøkt flere av de andre resortene. Bruk Facebook og finn ulike kjøp/salg-grupper for utleie av boliger dersom du skal bo på samme sted en stund. Ellers finnes det alltid mange airbnb, bed&breakfasts, hosteller osv. Canada anbefales på det varmeste, både for skikjøringen, kulturen, naturen og menneskene her.