En kompis og jeg bodde 3 mnd i statene 2016 sesongen og gjorde en del learnings.
Første tipset mitt hvis du skal holde deg til budsjett er å holde seg unna Colorado ettersom dette er en av de dyrere stedene når det kommer til heiskort. Det er sant som Espen sier at du kan gjøre noen kupp hvis du bestiller Epic pass eller lignende en stund i forkant av reisen, men du får likevell mye mer for pengene hvis du reiser lenger Nord-Vest i landet typ Wyoming, Oregon eller Washington, samme er å si for Canada også. Min opplevelse er at skikjøringen i Canada var mye bedre enn den vi fant i Statene. Vil anbefale Revelstoke og Whistler på det sterkeste. Mye bedre fjell og muligheter pluss større sannsynlighet for å finne god snø!
Når det kommer til bo situasjon så avhenger den helt på om du ønsker å være et sted eller oppleve mange. Da vi reiste fant vi raskt ut at vårt budsjett på 100k ikke ville holde dersom vi skulle leie rom alle stedene vi ville innom på 3 mnd. Vi gikk for bobil noe jeg vil anbefale deg å gjøre hvis du skal være der borte i lengre enn 7 dager. Mange anlegg har muligheter for å parkere RVs tett opptil anlegget og dermed øker du sjansen for å få first tracks
Pluss hvis du bare skal bo et sted en natt eller to, går det som regel fint hvis du tar en frekk en å parkerer i en gate og drar for gardinene. Mener å huske at leie av RV med plass til 3-4 lå på rundt 10k per hode når vi var to stk. MYE penger å spare på å lage mat og lignende i bilen også så dette er definnetivt en god løsning hvis du har budsjett.