Justering av hardheten/strammingen av Powertubes. Nb. Dette er (ikke) fasiten.haha...??
Om du kan vri støvelen ut av bindingen, er den for slakk. Når du akkurat ikke kan vri støvelen ut av bindingen.. Har jeg erfart at den er tight/ stram nok til at bindingen ikke vil løse ut på en uheldig måte, når den helst ikke skal. Det er en balansegang, mellom hvor stram den TRENGER å være og hva som BLIR for stramt. Bindingene skal selvfølgelig ikke kunne løse ut når du gønner på som på det drøyeste....
Ofte trenger Powertubes en liten etterjustering med denne innstillingen når dem har blitt brukt en stund, fra den var ny.
Jeg er klar over at jeg kanskje ikke svarer på akkurat det du skriver om, men dette er MIN preferanse for innstilling av mine NTN bindinger, men har ikke hatt det problemet som du beskriver, men andre problemer med NTN. Bruker Freeride selv. På denne har jeg hatt problemer med at helklossen har sprettet opp, noe som er jævelig artig når man kommer i stor fart og skal ha trykk på ytterski og helen bare er 5cm for høy. Vil tru man tryner da, for å si det sånn. Etter at dette skjedde v to tilfeller, har jeg demontert fjæra på helklossen på alle mine Freeride bindinger. Og låst den med en sort strips. Etter det, har jeg ikke hatt det problemet!
Sånn justerer jeg MINE bindinger, og det er IKKE feil. (Punktum)