Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Anbefalinger til langhelg på Vestlandet
#182794 30/11/2017 12:06 PM
Medlem
OP Offline
Medlem

Hei,

i vinter har jeg lyst til å ta en langhelg på Vestlandet. Tanken min er at jeg skal komme meg over til Vestlandet et sted og stå på ski. Målet er gode skiopplevelser, pudder/løssnø, god hotellfrokost og forbedre skikjøringen min. 

Det jeg da lurer på er om dere har gode anbefalinger på hvor på Vestlandet jeg bør reise. Jeg har tenkt på både Myrkdalen og Stranda, men åpen for andre forslag. Planen er å bo på hotell, som da helst er nærme skisenteret slik at man ikke trenger å starte dagen med å sette seg i en bil/buss for å komme seg på ski. Og skal man være litt kresen, så hadde det ikke gjort noe med god hotellfrokost heller.

Jeg anser meg selv som god++ på ski i preparerte løyper og god- utenfor. Mangler rett og slett erfaring utenfor løypene. Derfor har jeg også planer om å leie en guide/instruktør.

Har sett litt på FriFly sin Skipatrulje, så ser ut som om Stranda har en del av det jeg ønsker.

Så, har dere noen anbefaling til:

* Skisenter på Vestlandet hvor man mer eller mindre er garantert noe kjøring i løssnø?

* Forslag til guide/instruktør

* Forslag til skisenter

* Forslag til hotell

* Forslag til når

Re: Anbefalinger til langhelg på Vestlandet
langemyh #182795 13/12/2017 3:22 PM
Fersking
Fersking

Vi i Elvis Elektro dro en tur til Odda og Voss ikke langt fra Bergen og flesland :) 

Re: Anbefalinger til langhelg på Vestlandet
langemyh #182796 12/01/2018 10:52 AM
Medlem
OP Offline
Medlem

Takk for svar!

Løsningen ble rett og slett Fri Flyt Leserturer til Stranda. Så, da skal jeg en tur til Strandafjellet i februar!