Har stor sans for èndukstelt, har to stk helårstelt, ett Nemo Tenshi og ett Black Diamond Ahwahanee. Førstnevnte er min favoritt på vinterstid med snedige løsninger, bl.a. i forhold til kondens og så lett og raskt å sette opp at jeg antakelig kan gjøre det med bind for øynene.. Det er ett tomannstelt, men så smalt at det oppfyller alle krav til intimitet.. Leveres med fortelt, ekstrautstyr er luftfylt underlag som er akkurat like stort som bunn av teltet. Det har jeg foreløpig ikke bestilt. Exped's underlag er uovertruffen, men det hadde vært litt artig og prøvd ut løsningen!

Ahwahanee'en har større innvendig plass, litt mer kronglete å sette opp(sammenlignet med Nemo..), selv om det er mye av de samme prinsipper som i Nemo-teltet, ekstrautstyr er bl.a. fortelt(ett eller to)/takhylle/vegglommer. Ett nydelig telt å bo i!

Felles for begge teltene er fantastiske muligheter for ventilasjon, der er de i en helt annen klasse i forhold til ett Helsport 2-mannstelt som jeg har hatt i mange år, de tørker på 1-2-3, og foreløpig har jeg ikke hatt problemer med fuktgjennomtrengning. Teltene er også svært lette, ca 2 kg pluss det man måtte ønske av ekstrautstyr. Nemos måte å pakke sammen teltet på er også noe jeg ikke har sett hos andre produsenter, og som gjør teltet til din beste venn i sprengkulde og rask og effektiv nedrigging!