Goddag folks.
Etter mange år med mindre aktivitet innen skikjøring endte jeg opp med nye ski iår. Endte opp med å kjøpe K2 domain. Kjente etter noen timer at skigleden var tilbake å følte meg selvsikker på skiene å skoene som ikke minst passet, samtidog ser jeg alle disse flotte toppene utfor løypene jeg lengter til. Kjente å en annen flyt i løssnøen. Så kommer dilemmaet mitt. På hele 85 kilo og 185 høy med 179 lange ski vil jeg ha noe å tjene på en rammebinding. Slik jeg har forstått det er marker F12 en binding jeg kan bruke med alpinskoene ?
Og så vet jeg at disse er tyngre en en tech binding som garantert er det beste til å gå med uten tvil. Men hvordan blir det å gå med F12 bindingene, det er bare 13° hellløfe på de noe som jeg i mitt hode ser for meg blir knapt? Er det andre gode rammebindinger med mer hellløft som kan brukes i tradisjonelle alpinsko?
Kom gjerne med innspill med for å imot, ting jeg må tenke på i denne forbindelsen med rammebindinger.
Jeg står hovedsakelig i skitrekk, mye ute i løssnøen i anlegg men lengter etter å komme meg litt lengre ut så blir nok kombi bruk av skiene, men hovedsakelig for alpint,blir skiene mine for smal kanskje ?