Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Daymaker Touring Bindingadapter
#182612 05/02/2018 8:44 PM
Nytt medlem
OP Offline
Nytt medlem

Hei, jeg er en nybegynner når det kommer til topptur. Jeg har ikke toppturski eller ski, men et par pudderski som jeg er veldig fornøyde med. Nå har jeg fått øynene oppe for noe som heter Daymaker Touring, dette er en adapter som påstår at de skal gjøre vanlige bindinger topptur kapable. Har lest omtaler fra nettsiden deres, og der står det bare bra ting om de. Lurer på om det er noen her som har erfaringer med disse, og om dere eventuelt kan ha noen tips til andre produkter.

Legger ved en lenke slik at dere kan se: https://www.daymakertouring.com/collections/alpine-adapters/products/chromemakers-3rd-edition

Re: Daymaker Touring Bindingadapter
Kristian Aune #182613 07/02/2018 1:00 PM
Fersking
Fersking

Du har Alpine trekkers (eller Daywreckers...), som følger samme prisnipp som Daymakers, bare med utrolig mye dårligere ergonomi, og mer slark, men mye billigere (ute av produksjon og selges bare brukt).

Ellers finnes CAST Freetour, som skal være bra. Man må ha tech inserts i alpinskoene, eller sende de inn til CAST for modding.

https://casttouring.com/collections/freetour-bindings

Jeg har tenkt på å kjøpe Daymakers, men har chattet med en av de som jobber der, og de sier at de har planer om å lage en versjon som ikke er justerbar, dvs customlaget på bestilling fiksert til en støvelstørrelse for å spare mye vekt. Så jeg sitter på gjerdet og skal mulig vente til den kommer.

Re: Daymaker Touring Bindingadapter
Kristian Aune #182614 11/02/2018 11:08 PM
Entusiast
Entusiast

Min erfaring er at til mitt bruk som er ski kiting, toppturer, små klippedropp, pudderkjøring og vanlig alpint kan toppturbindinger brukes med meget stort hell, så lenge en ikke er en skikkelig petimeter person som er veldig vár for manglende optimalitet i alpinutstyret! ;-)Hvorfor kjøpe adapter greier, når du like godt kan fint bruke en toppturbinding også i bakken og kan gjøre det samme som alle andre der!??Selv er jeg veldig fornøyd med mine rene pudderski (Revision Subtraction), selv om di i stor fart blir reneste ufo akebrett i løypa! :-D ... Målet mitt er ikke størst mulig fart, men trivsel og glede med snøen under plankene, noe jeg får mer enn nok av med mine nåværende pudderski og Dynafit Beast14 bindinger! ;-)