HeiHadde samme behov som deg i forhold til telt og valgte etter litt frem og tilbake et Bibler Eldorado. Har brukt det sommer som vinter (Sylan i påska :), og har blitt positivt overrasket over hvor effektiv Todd-tex-duken er. Er litt i trangeste laget for 2 (et 1,5-mannstelt), spesielt på vinterturer, men ypperlig til meg og bikkja. Etter en del bruk uten fortelt valgte jeg å gå til innkjøp av det og. Forteltet er trangt og lite, men effektivt i forholdt til luftig i dårlig vær og oppbevaring av sekk, våte sko etc. Har ikke opplevd kondens som et problem, har slitt mer med det i Svalbard 5, Terra Nova og andre to-dukstelt. Men når det skal sies er et to-dukstelt bedre til å holde på varmen/kulden da man får et isolerende lag mellom de to dukene. Det eneste aberet med Bilerteltene er prisen. Jeg bruker det i jobbsammenheng, og kunne på den måten "forsvare" innkjøpet, men det hjalp med gode venner på den andre siden av atlanteren for å kutte prisen med noen lapper.
Om jeg skulle anbefale et telt, tror jeg at Exped sitt Venus II Extrem er et gulle godt telt som er mer allround og anvennelig en Bibler Eldorado. Men personlig ville jeg ikke byttet