Ohoi!

Jeg har selv hatt vonde topptur støvler, som er stramme og fine til bakkekjøring, men vonde å gå på ved lengre toppturer. Vurderte selv å gå opp en str ved kjøp av nye. Men gikk til innkjøp av Intuition liners. Dette funket maks og støvlene sitter som støpt uten at de er vonde. Fikk mye mer plass med en ny liner. Disse har funket maks for min del, gått veldig mye og langt på disse uten problemer i vinter. Gikk en tur på 6-7 km uten stress og stort glis. Det er nå såpass mye plass til føttene at jeg må stramme til i gå modus for å unngå gnagsår. Kan fort bli litt friksjon nede støvlene når man går på feller eller ved bootpacking. Om du får mye gnagsår på hælen kan det betyr at det er for mye plass ved hælen, man får friksjon. Det vil si at hælen sitter litt løst i støvelen. Kan enkelt motvirkes med å stramme til remmen som går over risten på støvelen. Ved kjøp av nye liner vil jeg tatt kontakt med en butikk og ansatt som har peil. Men du finner også mye nyttig info her: https://intuitionliners.com/

Jeg har Scarpa Maestrale RS2.