Husk å poste bilder når du er kommet hjem
!Når det er sagt så har jeg litt erfaring når det kommer til denne typen reising, og det ender fort opp med å koste langt mer enn kun 30 000 kroner. Det dekker såvidt flybillettene, gitt at du skal krysse Atlanteren 2 ganger og fly innenriks til forskjellige steder. Jeg dro selv på skiferie til Nord Amerika i 2012 sammen med typen (nå blitt til ektemann) og vi endte opp med å legge ut over 100 000 kroner for turen totalt (som var billig etter min mening). Nå skal det sies at vi reiste en rekke ulike steder og var borte i over 1 mnd. De største kostnadene kan knyttes til overnatting og transport. Vær bevisst på at flyturer innelands i USA er vanvittig dyre sammenlignet med Norge (og resten av Europa for den saks skyld). Du vil enkelt måtte betale 4-500$ for å reise fra kyst til kyst, en tur som tar 5 timer. Det viktigste er at du planlegger dette i god tid. Å ta opp forbrukslån er vel ikke akkurat noe som anbefales, men det kan være en løsning hvis du betaler det ned med feriepengene. Kun viktig at du ikke velger et rådyrt tilbud (alt med rente over 10% spør du meg) og at du sletter lånet kjapt. Sjekket prisene på forbrukslÃ¥n.no, og der står det at noen lån gis med en rente fra litt under sju prosent. Du får nesten gjøre en vurdering om det er verdt det.En annen ting angående reise til USA og Nord Amerika. Mulig jeg høres litt sutrete ut her, men nesten alle prøver å "lure deg" som forbruker. Vær ekstremt bevisst på de prisene som kreves av ulike aktører. Jeg opplevde blant annet at jeg slo til på tilbud som virket billig, hvorpå jeg ble fortalt at prislappen var eks MVA, som gjorde det alt fra 5 til 10% dyrere. Denne typen opptreden er relativt vanlig i kapitalismens hjemland. Det er som det er, men greit å huske på.