Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Anbefalte telemarkski for dyp pudderkjøring
#182386 23/08/2018 9:36 PM
Vegve Offline OP
Nytt medlem
OP Offline
Nytt medlem

Hei,

Er en passe erfaren telemarkkjører som skal på min første puddertur til Japan til vinteren i to uker. I den forbindelse lurer jeg på om noen har erfaringer med ulike typer pudderski som er på markedet nå. Har tidligere kjørt på 4frnt Renegade og Devastator, begge med 22 designs Outlaw binding. Vurderer å kjøpe nye ski da Renegadene begynner å bli slitne og Devastatoren ikke innfridde. Var veldig happy med Renegade og vurderer den nye modellen som kommer for 18/19 sesongen.

Noen som har gode erfaringer med andre brede ski som ikke nødvendigvis har fullrocker? F.eks. BlacK Diamond Boundary Pro 115? Jeg er 185 cm og 90 kg, kan jeg prøve meg på en ski som er 196 cm eller bør jeg sikte på en ski som er rundt 185-190 da? Vil tro at litt lengde kanskje er fordelaktig ved pudderkjøring. Kom gjerne med innspill.

Re: Anbefalte telemarkski for dyp pudderkjøring
Vegve #182387 11/09/2018 11:50 PM
Fersking
Fersking

Har et par Black Diamond Carbon Megawatt som er helt rå til å surfe dyp pudder.

PS Vurderer salg av de, da det er begrenset med pudder der jeg kjører. Pent brukt en håndfull dager. 188cm m inserts for telemarksbindinger (75mm)

Re: Anbefalte telemarkski for dyp pudderkjøring
Vegve #182388 29/10/2018 10:03 AM
Entusiast
Entusiast

Ville ikke gått for så lange ski når du skal kjøre pudder i skog. Lengre ski vil være mer kronglete i skog. Har selv Line Pescado montert med ATK Newmark, spesifikt for å pudderkjøring i skog. Vil absolutt anbefale de, da de er super pop, utrolig manøvrerbare, en veldig flyt og tupper som aldri dykker, perfekt for telemark i pudderskog. Det er dog veldig annerledes ski en Renegade, som er mye mer surfete, dog jeg vil mene denne Pescados stil passer mye bedre for telemark. De kommer kun i 180 som er litt kort for deg med din vekt og høyde (jeg er 183 og syns ikke de er for kort, men er 12 kg lettere)